10 February 2011

Guitar Lesson

有人说我写的东西很长,他们懒惰看。
Someone said that my articles are too long makes them lazy to go through.

OK,反正我这个月特忙,我也懒惰写那么多。
OK, anywhere, I'm also lazy to write so much as this month is my busy month.

今天学吉他,和老师聊了半小时,原来我可以学吉他学到一定程度可以直接去考去Diploma,甚至考取与学士、硕士学位相等的文凭也行。
希望我可以以三年时间达到那个程度,虽然老师说不可能,不过我一定要做到他所说的“勤学、勤练”。
I was chat with my guitar teacher for half hour about the test for guitar.
I found that I can get Diploma, even cert that same level with Master degree.
I hope I can finish all in three years although teacher told that is impossible.
I'll learn hard and practise hard as he told.

我觉得他是念独中的,因为他说话使用的词汇蛮丰富,有些成语我都不常用的,他竟然可以在说话中参杂蛮多成语,厉害!
和他聊天过程中,他自己承认了他英文是不行的。
我总觉得对于普通人,是很难精通非常多语言。看清楚,是【精通】。
I think my guitar teacher was graduated from independent school, because he's vocabulary use in Mandarin speaking is rich.
He was recognized that he's English is worse.
I think, for a ordinary person, no one can handle so much languages in proficient.

艺术家是不是总是喜欢从一个人学某艺术过程中看出那个人的性格?
我戏剧老师是这样,我这个音乐老师也是这样。
今天他竟然在尝试分析我的性格……他说的也蛮准的,而且他只说我缺点,我懂他是在暗示我改掉它!


他总是觉得我自作聪明,急功近利,轻视容易的东西……我真的没有,我只是紧张所以弹错,有时候眼睛不好,那些豆豆(音符)超级难看清楚。
不过我没有解释,一笑置之算了,我总有一天会给你看到我的努力。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...